Okumak Anlamaktir

6 Temmuz 2012 Cuma

Müzik Hayatımın Dönüm Noktası; Mood EP

Öyle bir dönemime rastlıyordu ki Mood EP albümü, birşeylerin pırıltılı başlangıcı olduğunu ve diğer yandansa, tüm o karamsarlığın ve ruhumun küf tutmuşluğunun sonu olacağını hissettiriyordu adeta. Çevremde olup biten tüm o güzel şeylerin farkına varmaktan aciz bir şekilde, uçurumun kenarında, o dehşet verici boşluğu seyreder durur; oraya yuvarlanıp düşeceğim günü bekliyordum bi’nevi. Bunun neden böyle olduğunun açıklaması benim için oldukça güç. İmkanım olduğu vakit farklı bir başlıkta elimden geldiğince anlatacağım.

Bir sonbahar günü kayıt için gittiğimde Büdü’ye, her zamankinden farklı bir parça açmıştı bu sefer. Arasıra bunu yapmıyor değildi açıkçası; bazen dub bazen reggea, bazen de funk açıyor, birlikte dinliyor ve tartışıyorduk.

O gün dün gibi hatrımda, o zamanlar ismi Soul of the Black Man olan ve soul müzik türüne ait; alt tabanını fazla deşip biçmeden en iyi şekilde hiphop kültürüyle yoğrulmuş, dinlenilebilmesi ve hissedilebilmesi için öncelikle bir ruha sahip olunması gereken, o güzel parça, evet. Mood’un ve benim hikayem böyle başlamıştı, bu yüzden empam Büdü’ye minnet borcumu asla ödeyemeceğimden korkuyorum. Ona çok şey borçluyum. Olaylar hızla gelişmeye başlamış, 4 parçalık bir EP projesi kapsamında ki fikir üretimi, almış başını gidiyor ve bu nedenle albüme eklenen track sayısının ardı arkası kesilmiyordu. O dönem önümüzde ki son baharda çıkması hesaplanan albüm bu yüzden ve bazı elimizde olmayan teknik arızaların aksaklıklarından dolayı, altı ay gibi bir gecikmeyle de olsa en nihayetinde ancak tamamlanabiliyordu.


Benim için çok şey ifade ediyordu Mood, hala da öyle ve hep öyle kalacak. Yılların anlatamayıp ta bir türlü rahatlıyamamanın rahatsız edici birikintileri. Duygusal bir patlama, elimden geldiğince kırıcı olmadan ve en içten duygularımla satıra döktüğüm cümlecikler. Beni ben yapan yaşadıklarım ve tecrübelerim. Kendime sır tuttuğum ve asla yerine bir başkasının geçemeyeceği kıymetlimin tecellisi. Benim kendimle olan harbim. Kendime bile itiraf edemediklerimin şu albüme zuhur etmiş olması, beni tarifi zor bir mutluluğun içinde boğuyor.

Albümde sağolsunlar dostlarımız bizleri yalnız bırakmadılar, onlara burdan en içten ve en samimi duygularımla başta Uneba Realm üyesi olan Zuzu olmak üzre, Salto Mortal gurubuna da sonsuz teşekkürü borç bilir kendi bireysel müzik yaşantılarında da başarılar dilerim.

Amma Velakin