Okumak Anlamaktir

28 Aralık 2013 Cumartesi

Bir Cumartesi Gecesi

Gece; telve rengini çalmadan kahveden yaz serinliğinde Ağustos ayı, biran durdu zaman ve birbirini buldu iki çift göz salkımlar arasında. Aşk hatırlattı kendini, büründüğünde beyazlara mavi gözleriyle o güzelin bir Cumastesi gecesi. Duyduğum koku; aynı hüznün parfümüydü üzerine giydiği ve çekmedi bakışlarını yüzümden bu defa. Yaklaşıyordu, her birinde öldüğüm ağır ağır attığı adımlarıyla kırmızı topuklunun kendisi. Ve herşey anlamını yitirdi o an. Elinden kendime mektuplar yazıp çizdiğim esrarengiz sade kadın, sonunu getiremediğim cümlelerimin devamıydı bi'nevi[1]

Kelam dökmedi hiç, bir adım da olsa uzağıma oturana dek.. ben de öyle. Sessizlik kapladı zihnimi ve düşünemiyordum hiçbirşeyi, lakin sadece onu. Bir tek o varmış gibiydi benden hariç şu derya denen rüyada. Simsiyaha boyanmıştı bir kez çevrem, ne dostlarım ne de geri kalan insanlık ilgilendiriyordu artık beni. Ne görüyor, ne de duyabiliyordum. Sanki 7 yıl bir başkası kullanmıştı, varlık neyde vücud bulduysa işte bu bedeni[2]

                                                               ***

Çekip gitmek geçiyor insanın içinden böylesi durumlarda. Ya da en kötü belalara muzdarip olmak bir anlığına da olsa, unutabilmek için unutması gerekeni. Taş olmayı yeğliyor titriyorken elleri. Kanı donsun istiyor. Çünki... sessizlik neşter gibi yarıyor adamın kalbini. 

Ardımda öylece durmuş beni seyrediyor. 

Öleceksen tam zamanıdır, şimdi öl Ali! Hadi son gördüğün, arzulayıp ta hiç göremediğin olsun. Refah bugündür senin için! Ağla geliyorsa içinden, haykır hıçkırıklarını. Bertaraf et akıt kanı, varsın pabuçlarına bulaşsın! Ama görmesin seni böyle dağınık! Meltem dolu kokusunu duyabiliyorsun. Ey ardında bırakıp ta uçurumları, çıkageldiğin aşk[3] "Sarıl" diyor ona içim, duruk bir kalple bir anlık umut için[4] Bir daha durdu zaman ve dünya. Günüm, gecem ayım karşımda süzüyorum onu. Ses etsem incinir narinliği. Sen durma Ali, git burdan! Göm içine git burdan! Bakma artık gemiler batırdığın gök yüzü mavisi gözlerine, çek gözlerini! Devrildim hafifçe sessizliğin kalabalığına. Tane tane ayrılmak vardı ordan, umursamaz bir tavırla. Her adımda zerrelere bölündüm. Ve o "dur" dedi bana.

-Gitme. İşte şimdi hançeri yedin asıl Ali!
-Gitmezsem eğer...
-Olsun gitme.
-O zaman izin ver, biraz daha seyredeyim seni.

Gözlerini kısarak, hafif bir tebessümle başını usulca öne eğdi. Anlatmak istediğim o kadar çok şey vardı ki ona...


[1] Siyah Adamın Ruhu | Mood EP | Ben Büdü'nün liriği.
[2] "Sanki 24 yıl bir başkası kullandı, vücud neyde varlık bulduysa işte o bedeni" der Karaçalı, Kaçak Marlboro parçasında.
[3] Sürgün | Mood EP | Cadiko's Lyrics
[4] Sürgün | Mood EP | Cadiko's Lyrics: "Özlüyorum" diyor onu içim, kanlı bir sicimle elimde bir anlık heves için. Aynı kişiye atfedilmiştir.

Amma Velakin