Okumak Anlamaktir

21 Aralık 2013 Cumartesi

Koş Ali Koş

     #blogfırtınası

     Bugün 21 Aralık; Maya takviminin sonlanmasının üzerinden 1 yıl geçti. O kıyamet hangemelerini hatırlıyorum da, gülsem mi ağlasam mı bilemiyorum. Her şeye rağmen hayattayız, bu harika bir şey öyle değil mi?
     Beğeni ile takip ettiğim ve her yazısını severek okuduğum siminya'nın şu yazısında bu etkinliği gördüm. Anlaşılan biraz geç kalmışım, 21. ödevimizdeymişiz. Yine de neden olmasın dedim. Şanslıyım ki;  hayatımda 70 kiloya dahi çıkamamış olan ben, son 9 ayda orduda 15 kilo aldığımdan birazını kaybetmek için sabah erkenden kalkıp koşuya çıkmıştım ilk defa bugün. Böylelikle ''dışarı çıkın ve gördüklerinizi yazın'' adlı günün konusuna çup diye oturmuştu ilk egzersiz eylemim.


             Roads

     Son bahar tahtını kışa zamansızca devrettiği günden bu yana Gümülcine'ye, soğuk havanın etkisiyle birlikte sabahları ve akşamları sis ve nem etkin. Üstelik oldukça yoğun bir şekilde. Otomobil sürücülerin çoğu sabahları farlarını yakmak zorunda kalıyorlar. Burası her geçen gün daha çok İskoçya'ya benzemeye başlıyor. Bundan şikayetçi değilim, ne yalan söyliyeyim iliklerimize kadar işleyen bu sis görünümlü nemi seviyorum. Çoğu insan belki de böyle bir atmosferden bunalıyordur ama benim için bu geçerli değil. Bana; 1930'ların sonunu ve orta çağın savaşçılarını, zırhlarını ve kılıçlarını anımsatıyor. Neden bilmiyorum. Sisli bir havaya her zaman bir gizemlilik hakim oluyor. Tüm bunları seviyorum. Böyle bir havada dışarı çıkıp koşmak yada en azından yürümek, yapılabilecek en kıymetli eylemlerden biri oluyor benim için. Ve sonrasında bir duş!

Onbaşı; ''eğer o göbeği eritmek istiyorsan, hergün hafif bir tempoyla en az 40 dakika yürüyeceksin'' demişti. 20 dakikadan sonra vücud yağ yakmaya başlıyormuş. Bunu yapabilirim. Eğer sevdiğim müzikler de bana eşlik edecekse, bunu seve seve yaparım. Portishead mesela. Ben de öyle yaptım, yolculuk boyunca sisli havada cep telefonumdan Roads dinledim.
İnsanın tanıdığı olması güzel birşey, hele ki uzun süreden beri görüşmüyorlarsa. Anlatacak birçok şeyleri oluyor kuzey ülkelerine nazaran, yolda şans eseri karşılaştıklarında. Yıllar önce okumayıp iş hayatına atılmayı tercih etmişti Rıdvan. Yunanistan'daki ekonomik krize rağmen işlerin iyi gitmesi, sevindiriyor insanı arkadaşı adına. Ya da kasabanın en işlek caddesinde koşuyorsunuz belki de, sırf tanıdık bir simaya rast gelebilmek için. Hoş bir bayana gözünüz çarptığında, tempo düşürüyor ve yürüyorsunuzdur kim bilir?

Bunlar güzel ve insanın içini ısıtan şeyler, o nemli havada.

Amma Velakin