Okumak Anlamaktir

30 Mart 2015 Pazartesi

#AlexeVeda

Hatırlıyorum da bir Fenerbahçe maçının ilk yarı molasında, Gümülcine Fenerbahçe derneği önünde arkadaşlarla sohbet ediyorduk. Bir ağabeyim durmadan - üzerine basa basa, Alex de Souza'nın Fenerbahçe'ye ne denli faydalı olacağını vurguluyordu. Alex'in Fenerbahçe'ye transfer olacağı dedikodularının dolaştığı dönemdi; açık konuşmak gerekirse ben şahsen kendisini yeterince tanımıyordum. Lakin çevremdeki herkes daha tranfer gerçekleşmeden Alex heyecanına kapılmışlardı.



Buradan da Fatih Altaylı'nın 
o meşhur yazısını hatırlatmadan edemeyeceğim (#)
En son kısım; 'Kandırmayın Fenerbahçe'lileri'

Ve Alex, Fenerbahçe'ye gelir... Burada oturup sizlere Alex'in Fenerbahçe'ye kattıklarını, başarılarını yada Alex'in futbolculuğunu/kişiliğini anlatmayacağım. Bu 'komik' kaçar. Fakat Alex'in benim için ne ifade ettiğine, az da olsa değinmek isterim.
Yerli veya yabancı farketmeksizin, Alex; benim şimdiye kadar görmüş olduğum en büyük Fenerbahçe futbolcusu. Fenerbahçe futbol takımının yeşil zeminde 'altın dönemini' yaşamasında etkin olmuş, başrol oyuncusu. Kaptan. Kendimi şanslı hissediyorum, bu maziye tanıklık ettim.


Ve Alex, Fenerbahçe'den ayrılır... Öyle ki bu ayrılığın üzerine tonlarca şey yazılıp çizildi. Birçok spekülasyona neden olan bu ayrılığın kime ne fayda getirdiğini bilemiyorum, tam olarak o süreçte neler yaşandığı da meçhul. Lakin ortada bir yanlışın olduğu gayet net. Birilerini suçlamak ta yersiz ancak benim görüşüm; bu ayrılıkta gerek Alex olsun gerek Aykut Kocaman gerekse de Aziz Yıldırım, üçünün de hatası olduğu yönünde.
Alex, futbol hayatının sonuna kadar Fenerbahçe forması giymeliydi, burada jübilesini yapmalıydı demiyorum. Ayrılık bu şekilde olmamalıydı diyorum. En azından, taraftarın sevgilisi olmuş ve heykeli dikilmiş bir futbolcunun ayrılış biçimi biraz daha uygun olmalıydı.

Ve Alex futbolu bırakır... Kariyerine başladığı, şehrinin futbol külübünde futbola - daha doğrusu yeşil sahalarda top peşinde 'koşmaya' veda eder. Umarım şekil değiştirerek futbolun içinde kalmayı sürdürür. Ve umarım yollarımız gelecekte birgün yeniden kesişir. Yolun açık olsun kaptan!

Amma Velakin