Okumak Anlamaktir

5 Mart 2015 Perşembe

Ben Sana Vurgunum

Teknolojinin; özellikle de internetin geldiği bu son naktada, bizlere sunduğu imkanlara yüz çevirmek ve bunlardan faydalanmamak, şartlanılmış art-niyetliliğin bir belirtisi olabilir ancak.
İnsanlığın tüm bilgi ve birikimini bir 'klik/tık' öteye taşıyan ve dünyayı avucumuzun içine sığmasını sağlayan internet; doğru kullanıldığı takdirde insanlığın bilinçlenmesindeki en önemli faktörlerden biri. Bazen burnumuzun ucundaki göremediğimiz/duyamadığımız şeyi farketmemize, bazen de hiç bilmediğimiz bir ilmi sindirmemize yardımcı olabiliyor.

Bu anlamda sizlere benim şahsen yaşadığım, en basidinden küçük bir keşif hikayesini anlatmak istiyorum. Benim cahilliğim ile de doğru orantılı olan bu keşif hikayesi, bende geç kalınmış bir aydınlanmaya sebebiyet verdi.


Bundan bir hafta önce telefonumda vine'da olup bitenlere göz atmak için dolaşıyorken, Amanda Cerny'nin vine'nına rastladım. O vine'da allta dönen müzik, en az Amanda kadar cezbediciydi.

İşin ilginç yanı, o büyüleyici müzik bana oldukça tanıdık geliyordu. İlk başta Sagopa Kajmer'in kullanmış olabileceği bir sampler izlenimi bıraktı. Bunun gibi mesela: # Shazam'layamadığımdan, vine'nın altına loop'un ait olduğu parçayı söylemeleri için yorum bıraktım. Sağ olsun FaceQ gecikmeden, parçanın The Weeknd'e ait olduğunu söyledi. Parçanın ismi Often. Hayal kırıklığı; kullandığı sampler'ın hakkını verememiş diyebilirim.
En nihayetinde müziğin kime ait olduğunu bulmuştum, geriye altta konuşan o kadın sesinin hangi parçadan sampler'landığını bulmak kalıyordu. Neredeyse bir hafta boyunca o loop'u (vine) ve o parçayı durmaksızın dinlemiştim. Çevreme sormuştum fakat bir sonuç elde edememiştim. Son bir umut; belki dile getiren olmuştur diye parçanın altında ki yorumlara göz atmaya karar verdim. Parçanın altındaki ilk yorum şöyle diyordu:  
''Nükhet Duru: Ben Sana Vurgunum şarkısı alt yapıda kullanılmıştır.''
İnanılır gibi değil. Bir hafta boyunca aradığım cevap, parçanın altındaki ilk yorumda öylece duruyodu. Üstelik sampler, Türkçe bir şarkıdandı! Daha önce hiç dinlememiştim. Heyecanla Nükhet Duru: Ben Sana Vurgunum tıkladım.

O da ne? Şarkıya giriş kısmı, zamanında Fuat Ergin ve Killa Hakan ortaklığında Rapüstad projesindeki Baxstabah parçasının giriş kısmına ne kadar da çok benziyor? Ben şok!

Bir Sabahattin Ali şiiri olan 'Ben Sana Vurgunum' şarkısındaki sözleri dinlediğimde, Often'daki sampler'in 'seneler sürer günüm - yalnız gitmekten yorgunum' dediği daha net anlaşılıyordu. Bir hafta boyunca bunu hiç farketmemiştim. Sampler'ın türkçe olabileceğini aklımdan dahi geçirmiyordum, ama tanıdık geliyordu. Bilinç altı dedikleri bu olsa gerek.

İtiraf etmem gerekirse; Nükhet Duru'nun bu harika parçasından mahrum kalışım affedilir cinsten değil. Geçen onca zamanın intikamını, bir hafta boyunca günde en az 50 defa dinliyerek alacağımdan emin olabilirsiniz. Genetiği Değiştirilmiş Engerek programında muhakkak her defasında bir kez çalıcağıma söz veriyorum. Burnumun ucundakini, bir vine videosundan yola çıkarak okyanus ötesinde keşfetmem, benim adıma hem çok üzücü hem de çok sevindirici. Hiç bir şey için geç sayılmaz.

Amma Velakin