Okumak Anlamaktir

18 Kasım 2015 Çarşamba

Ne yapmaya çalışıyorsun Alex?

Zinedine Zidane, Steven Gerard, Ronaldo (fenomen) Roberto Carlos gibi efsaneler vardır. Bir de çok iyi/çalışkan takdir edilen futbolcular vardır ki kendi kulübünde yer edinmişlerdir ve unutulmazlar. Örneğin Totti, Maldini, Alan Shearer, Metin Oktay, Rıdvan Dilmen gibi. Burada sıradan futbolculara değinmeme gerek yok, kimseyi rencide etmek istemiyorum. 


Sen; Alex... 2. kategoriye aitsin. Yani kendi takımında yer edinmiş, kulübüne çok şeyler katmış, çalışkan ve asla unutulmayacak olanlardan. Amma velakin bir de şöyle bir durum var; bu tür futbolcular her zaman kulübüne kattıkları değerlerle anılmazlar ne yazık ki. Örnek vermem gerekirse; Cantona mesela, taraftara attığı tekme gelir ilk akla, yada George Best'in içtiği whiskey'ler ve becerdiği kızlar.

Bil ki bana Alex de Souza dendiğinde, Fenerbahçe camiasını sahtecilikle itham edişin gelecek ilk aklıma. Sonra sen hala futbol oynuyorken taraftarın diktiği o heykel. Ne bir golünü hatırlayacağım ne de attırdığın bir golü. Bunun da sorumlusu sensin. Fenerbahçe'den ayrılışın malesef çok yakışıksızdı, futboldan ayrılışınsa ondan beter oldu bizim için. Her ne kadar haksızlığa uğramış olduğunu düşündüğün için böyle davranıyor olsan da, köşene çekilip en azından seni doğru düzgün anmamızı sağlayabilirdin. Bir ihtimal gelecekte yeniden karşılaşabileceğimiz gerçeğini de yok ettin. Oysa ben seni akıllı biliyordum. Üzülüyorum açıkçası.

Amma Velakin